PREFAȚĂ‚
Spre deosebire de Kama Sutra care a fost scrisă sau mai degrabă compilată de Vatsyayana (sec. III-IV d.Ch.), Ananga Ranga (“Vârsta Iubirii”) este concepută ca un tratat menit să aducă fericirea şi împlinirea cuplurilor căsătorite a căror viaţă stă adesea sub ameninţarea monotoniei şi plictiselii.Alcătuit de Kalyana Malla, autor indian din secolul al XVI-lea, acest manual a intrat în circuitul culturii occidentale în a doua jumătate a secolului trecut, odată cu traducerea în limba engleză. Considerat cel mai autorizat ghid complet al ideilor şi conceptelor amoroase al lndiei, “Ananga Ranga” abordează o mare varietate de subiecte erotice, sexuale şi morale, îmbinând într-o formulă atotcuprinzătoare indicaţii de igienă corporală, tipologii masculine şi feminine, reţete de băuturi afrodiziace, descrierea poziţiilor sexuale şi modalităţi infailibile de amplificare a atracţiei amoroase. […]În bogata literatură erotică a Indiei Ananga Ranga pare să fie printre lucrările importante ca datare, iar mare parte din ideile pe care le conține sunt, desigur, împrumutate din scrieri de aceeași natură.[…]
Cu totul diferit de viziunea occidentală impregnată de un individualism agresiv, modul de gândire oriental presupune o raportare constantă la tradiție, înțeleasă de altfel ca o garanție a autenticității mesajului. Cartea nu insistă însă asupra unor principii pe care le consideră deja binecunoscute și aplicate constant. Amintite în treacăt, acestea sunt tocmai fundamentul unei înțelegeri profunde și cheia atingerii și apoi a stabilirii armoniei depline într-un cuplu iubitor.
Aceste principii vizează, în primul rând, concepţia despre femeie şi bărbat, deci implicit şi aceea despre sexualitate. În Extremul Orient, masculin şi feminin nu sunt decât cele două aspecte polare complementare ale Unităţii Primordiale sau altfel spus, femeia reprezintă Forţa maternă, Eternul feminin, iar bărbatul Supremul masculin, Esenţa Divinităţii.
Or, într-o societate în care tinerii sunt deprinși să-și privească în acest mod ființele de sex opus cu care urmează să se unească, nu poate să existe decât o concepție despre sexualitate plină de puritate și sfințenie. Astfel, în Orient, actul erotic era și este privit ca un act sublim ce aparține ordinii firești a lucrurilor, o refacere a însuși procesului cosmic de manifestare a Creației. Sexul ce este întotdeauna însoțit de iubire nu este doar un instrument al plăcerii și nici un elogiu al trupului, ci un mijloc de elevare spirituală. De aceea, literatura erotică și educația sexuală a tinerilor au fost dintotdeauna manifestări și procese firești în evoluția societăților. Or într-o societate în care tinerii sunt deprinși ssă-și privească din perspectiva sacră perechea e la loc de cinste o concepție transfigurată despre sexualitate. În Orient actul erotic este privit ca act sublim, care aparține ordinii firești a lucrurilor, o refacere a procesului cosmic de manifestare a Creației. Sexul nu este doar un instrument al plăcerii și nici un simplu elogiu al trupului, ci un mijloc de elevare spirituală….
Cuprins
Cuprins
Prefață ……………………………………………………………………………………………………………V
Introducere ……………………………………………………………………………………………………. X
Capitolul 1 Despre cele patru tipologii feminine …………………………………………………………. 1
Capitolul 2 Despre diferitele lăcașuri tainice ale pasiunii în trupurile feminine …………………… 7
Capitolul 3 Despre diferitele tipologii masculine și feminine …………………………………………. 15
Capitolul 4 Descrierea calităților, trăsăturilor, a firilor și temperamentelor specifice tipologiilor feminine …………………………………………………………………………………………………………………… 25
Capitolul 5 Dezvăluiri despre trăsăturile definitorii ale femeilor din diferite țări ………………….. 35
Capitolul 6 Despre remediile naturale milenare, – prayogas (aplicații terapeutice externe) –
prescripții, leacuri, remedii cosmetice și unguente …………………………………………………….. 41
Capitolul 7 Feluritele semne secrete, grație cărora devine cu putință să deosebim
femeia potrivită sau bărbatul potrivit …………………………………………………………………….. 65
Capitolul 8 Dezvăluiri referitoare la desfătările erotice fățișe ………………………………………… 81
Capitolul 9 Despre feluritele bucurii lăuntrice elevate și copleșitoare……………………………….. 95
Postfață ……………………………………………………………………………………………………….. 109
Glosar …………………………………………………………………………………………………………. 161
Răsfoiește
Postfață
Confesiunile unui cuplu tantric avansat
În cele ce urmează, vă oferim mărturiile unui cuplu dornic de cunoaștere erotică esențială, ce ne împărtășește impresiile de care a avut parte în urma experiențelor sale erotice (de factură tantrică), ce au fost trăite lângă un ashram (așezământ spiritual) din apropierea unui faimos templu tantric din India.
„Obosiți de Europa conservatoare și rigidizată care-și găsește eliberarea în formele cele mai vulgare de amor, tânăra mea soție și cu mine ne-am hotărât să mergem în India. Știam că acolo se mai practică încă ansamblul de tehnici și secrete (tantrice), în care erotismul deține toate titlurile sale de noblețe.
Cam la 20 Km de Benares, pe drumul către Akra, se găsește templul lui Shiva pe care vizitatorul îl descoperă ceva mai departe de drum. Aparent, această construcție religioasă este asemănătoare cu toate templele pe care le putem întâlni în India. Dar dacă o privim mai de aproape, ea apare «scandaloasă» pentru noi, europenii, care suntem obișnuiți cu religiile convenționale. Pereții acestui templu piramidal, a cărui formă amintește de un enorm falus îndreptat către cer, sunt sculptați cu scene erotice care, în alte locuri, ar dezlănțui fulgerele
cenzurii. […]
Destul de repede am înțeles că adepții tantrici avansați nu caută să-și facă discipoli, ci preferă singurătatea templelor în apropiere de Calcutta sau Bombay.
«Sunteți pregătiți să înțelegeți?» Aceasta a fost prima întrebare a maestrului nostru. Åži ne-am convins, mai târziu, acest cuvânt «a înțelege», semnifică pentru acești adepți ai experienței directe a integra obiectiv realitatea aprofundând totul printr-o practică intensă și neîntreruptă, până la anihilarea efemerelor noastre himere egoiste. «Ești conștient – continuă maestrul instructor – că de fapt soția ta nu-ți aparține și că ea nu este decât un miniatural fragment din marele Univers? Va fi necesar în continuare să trăiești aceasta pentru ca posesivitatea, care nu este decât frica de tine însuți să lase loc iubirii totale». Fiecare se poate obișnui cu teoriile, dar pentru ca teoria să devină realitate trăită, aceasta necesită o deosebită voință. Puțini sunt aceia care se smulg din inerția închistării personale. Iată exact răul care roade majoritatea cuplurilor moderne: eterna nevoie de posesivitate. Aceste cupluri nu fac altceva decât să-și construiască unul altuia temnița, uitând că nu poate fi cu adevărat iubită decât o ființă complet liberă. Pluteam într-un ocean de senzații delicioase. Soția mea a acceptat primele experiențe tantrice cu o intensă emoție, dar și cu o anumită curiozitate. Angrenarea efectivă pe această cale implică multiple probe de voință și abandonare a prejudecăților paralizante. Astfel, într-o primă etapă, am făcut dragoste conform prescripțiilor tantrice, în marea sală a templului și ea s-a abandonat, copleșită de mângâieri tandre unei stări de fericire amoroasă unică. În ochii noștri plini de încântare se putea citi o trăire fascinantă, din care emana ceva misterios, gigantic și transfigurator. Ființele noastre iradiau o bucurie cu mult mai profundă decât o simplă stare emoțională. O inefabilă influență telepatică se degajă cu o forță electrizantă din întreaga scenă, ce ne făcea să amețim de frumusețea celor contemplate la celălalt…[…]